21 Ekim 2008 Salı

Semra kaynanadan İvediğe

Dest-i kabusun üstüne Recep İvedik harikuladesinden de bahsetmek istiyorum. Hadi anlıyorum bi derece semra kaynanayı, oğlu evlenme yaşında, özel bi kanalda evlendirme programı var, e paraya da ihtiyaçları var katılıyorlar yarışmaya. Dikkat çekmezsen kazanamayacağın bir şey de bu, malum bunun için de anne oğul oldukça fazla şey yaptılar. E her yapılan şey başka bir sonucu doğurduğundan da olanlar oldu, buna katlanmak zorundalardı, ama ben de şehit gibi Ata'nın türk bayrağına sarılmasına pek anlam veremedim o ayrı. Oğlunun da yasını sürmek yerine oğlunun uğruna vefat ettiği gibi bir programı sunuyor da olması tesadüf mü, hırs mı, yoksa yaad etmek mi bilemiyorum, o sanırım Semra kaynananın vicdanı. Herneyse böyle bir girişle İvediğe geçiyorum ve evet dayanamıyorum. Dikkat şahan çıkabilir izlenirken kahkahalar atılırken çok hoştu. Yavaşça o da özel kanallara kaydı, daha bir çok kitle edindi. Başka program denedi, olmadı ve baktıki seviliyor, film yapayım dedi. Şimdi bu karakterler tutmuşken neden tek karakter üzerine yoğunlaştı? Hepsi ile bir film yapsa çok daha hoşuma giderdi, ama tabi filmler bana özel yapılmıyor. Filmin konusuna gelince "kıro" diye tabir edilen bir insanın başına gelenler anlatılıyor. Ama ben bu kadar aşağılama, bu kadar küçük görme, sınıf yaratma ve kategorize etme görmedim. Filmi tesadüfen Ankara'dan İstanbul'a dönerken geldiğim otobüs firmasının yayınlamasıyla izleme fırsatı buldum. Ve gerçekten bilmiyorum diğerlerini ama gözümü kırpmadan ve tamamen tebessümsüz yer yer uyuyarak izledim. Daha fazla bir şey söylemek istemiyorum ama bence Türkiye'nin bu filmlere ihtiyacı yok. Gerçekten yok. Belki evlendirme programları bir derece ama bu denli kendimizi aşağılayıcı küçük göstermeci filmlere ihtiyacımız yok. Ve üstelik bu film inanılmaz bir gişe yapıyor ve bu yüzden de devam filmi geliyor. Duyduğuma göre Beyazıt Öztürk de karakterleriyle bi film yapacakmış, umarım o daha başarılı bir şey yapar ve Şahan'nın düştüğü hataya düşmez.

Hiç yorum yok: